Uruchamiasz sklep internetowy. Mały, duży. Chcesz, aby kupujący sprawnie przechodzili przez kolejne etapy lejka sprzedażowego nie denerwując się na czas oczekiwania, aż załaduje się Twoja aplikacja. A może chcesz zwiększyć możliwości platformy, którą już zarządzasz, bo nadchodzą Święta czy Black Week? Twój serwis się “zapycha”?
Na co zwrócić uwagę? Czy testy wydajności są potrzebne? A może stress testy?
Coraz częściej firmy wchodzące na rynek, ale również istniejące blisko 30 lat- zwracają się do nas o wykonanie testów wydajności ich serwisów. Najczęściej tuż przed gorącymi dla nich okresami (np. premiera produktu czy okres świąteczny). Co znamienne, wiedzą że istnieje ryzyko przy wykorzystaniu kanału online. Potencjalny kupujący może zrazić się do ich platformy z powodu zbyt długiego oczekiwania na ładowanie się komponentów aplikacji. Czy wiesz ile i po co? Na wstępie ważne jest oszacowania liczby potencjalnych odwiedzających. Na tej podstawie jesteśmy w stanie pokazać jak zachowa się serwis pod obciążeniem użytkowników:- jak szybko będzie odpowiadał na akcje użytkowników,
- jak szybko będą się wczytywały poszczególne elementy aplikacji,
- pod jakim obciążeniem liczby użytkowników przestanie odpowiadać.